Functionaliteiten Demo

Klantcase ZOSz

“We hadden al veel informatie over onze zzp’ers, maar met FleGo is dit nog overzichtelijker en completer. Het dossier opbouwen is belangrijk. Zeker bij groei merk je dat alles bijhouden in Excell niet meer te doen is. Op een gegeven moment ga je fouten maken en gaat het niet meer. Het dossier is voor ons dan ook een enorme toegevoegde waarde.” - Marianne Veth

“We willen werken vanuit mensen in plaats van machines”

Een overzichtelijk dossier van zzp’ers, de mogelijkheid om 24/7 diensten uit te zetten en in te vullen en alle relevante managementinformatie binnen handbereik; voor ZorgService Zelfstandigen (ZOSz) is FleGo nu al een grote meerwaarde gebleken.

“We zijn nog steeds in ontwikkeling. Elke week hebben we hierover contact met FleGo. Maar we hebben al een grote stap gezet”, zegt eigenaresse Marianne Veth. “Voor FleGo hadden we een simpele versie van een database en een matchingmodule. Vooral vanwege onze ambities om door te groeien, wilden we een systeem met meer mogelijkheden. In FleGo vonden we wat we nodig hadden: een systeem dat de groei ondersteunt en ondersteunend is aan onze bedrijfsprocessen.”

ZOSz startte in 2018 uit een netwerkorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Het bemiddelingsbureau zet professionele zzp’ers in om de personeelstekorten bij zorginstellingen te verzachten. Onderscheidend is het feit dat ze elke zorgprofessional kennen en dat is met een bestand van tweehonderd zzp’ers een ambitieus gegeven. Marianne: “We willen geen matchingmachine zijn, maar werken vanuit mensen. Dit wordt met groei wel lastiger, maar hier hebben we voor gekozen en dit willen we niet laten varen.”

Inmiddels bedient ZOSz acht zorginstellingen met verschillende locaties in regio Zuid-Holland. “Van de tweehonderd zzp’ers zetten we er zo’n 120 actief in. We matchen gemiddeld circa 150 diensten per week. Dan kom je op een punt dat Excell niet meer gaat.”

Tijdswinst en overzicht

De overgang naar FleGo bracht verschillende voordelen. Marianne: “Dat we de managementinformatie nu zo uit het systeem kunnen halen, is heel fijn. Voorheen moesten we dit er handmatig uithalen, dat kost onnodig veel tijd.” Ook het 24/7 kunnen reageren op diensten ervaart het bureau als een grote winst. “Heel belangrijk, want als wij vrijdags naar huis gingen, gebeurde er niets meer. Nu kunnen het hele weekend diensten worden uitgezet en ingevuld.”

Het dossier brengt niet alleen tijdswinst, maar ook overzicht en daardoor minder fouten. De implementatie daarentegen ging niet zonder slag of stoot. “Voor de zzp’ers was het wel even wennen. Alles wat nieuw is, geeft even weerstand. Een belangrijke les is iedereen heel goed de stappen uitleggen.” Het was de struggle zeker waard, stelt Marianne. “Wij kunnen nu heel snel zien: wie heb ik aan de lijn, wat heeft ie in zijn mars, wat is zijn geschiedenis? Daardoor kunnen we ook snelle service geven.”

Ook de zzp’ers zien inmiddels de voordelen. “Zij kunnen 24/7 reageren op diensten. Hiervan krijgen ze automatisch een bevestiging en ze kunnen precies zien wat ze hebben gepland. Dat werkt prettig.”

Ook enkele zorginstellingen gebruiken FleGo. Al wil niet iedereen zich nóg een systeem eigen maken. “Met webinars proberen we de planners te helpen hoe zij hun diensten in het systeem kunnen zetten. Ik weet zeker: Hoe verder we gaan, hoe meer voordelen ook zij zien.”

Wil je FleGo beter leren kennen?

We vertellen je graag meer over FleGo: